Pro zaručení spolehlivé funkce Vašeho vozidla je nezbytná pravidelná údržba dle harmonogramu, stanoveného výrobcem. Doporučujeme ji, ve stanovených intervalech a/nebo ujetých km, svěřovat autorizované servisní opravně společnosti Mitsubishi.
Záznamy veškeré prováděné údržby obsahuje Servisní knížka v části Záznamy o údržbě vozidla, která musí být k dispozici ve vozidle.
Před předáním prvnímu majiteli je provedena prohlídka, která zajistí, aby bylo vozidlo předáno v dokonalém stavu. Kopie této kontroly podepsanou servisním technikem autorizovaného opravce společnosti Mitsubishi naleznete v Servisní knížce.
Všechny úkony pravidelné údržby jsou popsány v Servisní knížce, kde jsou uvedeny všechny položky, které je nutné zkontrolovat, nastavit, vyměnit nebo prověřit během jednotlivých servisních prohlídek. Po provedení pravidelné údržby obdržíte od servisu seznam provedených úkonů podepsaný technikem, který údržbu provedl, ve kterém jsou uvedeny všechny položky, kterých se údržba týkala.
Navíc pokud po skončení záruční doby a základní doby platnosti asistenční služby MAP (3 roky od data uvedení do provozu) přijedete na pravidelnou prohlídku do autorizovaného servisu, získáte asistenční službu MAP s možností zásahu po celé Evropě na další rok zcela zdarma!!!
Při používání v náročných podmínkách by plánované prohlídky měly probíhat častěji a v kratších intervalech, obvykle o polovinu dříve než je nastaveno, jak je uvedeno v Servisní knížce pro servis při náročném užívání.
Zkrácený interval chrání vozidlo před poškozením z různých hledisek, včetně výměny oleje v převodovce a v nápravách, kde existuje možnost poškození způsobeného vodou, bahnem, pískem atd. Máte-li pochybnosti, poraďte se o typu používání vozidla u autorizovaného opravce společnosti Mitsubishi.
Aby zůstalo Vaše vozidlo v dobrém stavu a bez koroze, doporučujeme pravidelně kontrolovat a čistit následující části.
Mytí: Pravidelné mytí je nejlepší způsob, jak zachovat povrchovou úpravu vozidla a zabránit vzniku koroze. Při ručním mytí používejte vlažnou nebo studenou vodu a kvalitní šampon na mytí automobilů. Nepoužívejte silné čisticí prostředky ani chemikálie. Veškeré použité čisticí prostředky je třeba ihned opláchnout, aby nezaschly na laku nebo na leštěných částech vozu.
Cizí usazené látky: Prostředky pro odstranění ledu, jako například chlorid sodný nebo jiné soli, oleje a dehet, kovové částečky, míza ze stromů, ptačí trus, chemikálie z průmyslových oblastí a další cizí mohou při delší přítomnosti na povrchu vozidla poškodit lak. Některé z těchto znečištění nelze odstranit ani okamžitým omytím. V takovém případě bude třeba použít dalších čističů; musí se ovšem jednat o prostředky, které lze bezpečně použít na lak nebo leštěné části vozidla.
Údržba spodku vozidla: Korozivní látky, které se v zimě používají k odstranění sněhu a ledu na silnicích, se mohou shromažďovat na povrchu spodku vozidla. Pokud tyto látky neodstraníte, může dojít k rychlé korozi částí spodku vozidla, jako například podvozku, podlahy, podélníků, vedení brzdové a palivové soustavy a výfuku. Alespoň vždy na jaře je třeba spodek vozidla a místa, kde se může shromažďovat bláto a další nečistoty, důkladně omýt obyčejnou vodou tak, aby se tyto cizí látky vypláchly.
Poškození vnějšího povrchu: Místa odřená kameny, poškozený lak a škrábance je třeba ihned opravit. Nechráněný kov začne rychle korodovat a později může znamenat vysoké náklady na opravu. Menší odřeniny a škrábance lze opravit retušovacími přípravky, které jsou k dispozici u autorizovaného opravce Mitsubishi.
Poškození při dopravní nehodě: Stane-li se vozidlo účastníkem dopravní nehody a bude třeba provést opravu nebo výměnu částí karoserie, je třeba zajistit, aby servis použil na vyměněné díly a okolní místa vhodný antikorozní materiál, který splňuje specifikace společnosti Mitsubishi.
Při převzetí nového vozidla zkontrolujte správnost údajů o vozidle, identifikační číslo vozidla (VIN) a počáteční datum záruky.
Kontrola karoserie musí být provedena v souladu s plánem servisní údržby, která se zpravidla provádí současně s pravidelnou údržbou.
Náklady za opravy škod způsobených kameny, poškrábáním a podobným poškozením hradí majitel.
Pokud bylo vozidlo účastníkem dopravní nehody nebo pokud byly z neurčených důvodů některé části karoserie vyměněny nebo opraveny, musí být opravy provedeny podle pokynů uvedených v příslušných dílenských příručkách.
Záznamy o pravidelné kontrole karoserie, které vyplňuje servis, jsou uvedeny v Servisní knížce vozidla.
Vozidla vybavená turbodmychadlem: Při studeném startu je nezbytné před rozjetím nechat motor běžet na volnoběh 30-60 sekund.
Jestliže motor běžel na vysoké otáčky nebo pod zátěží, například při vlečení karavanu, vleku nebo při rychlé jízdě po dálnici, před vypnutím jej nechte běžet 1 nebo 2 minuty na volnoběh. Turbodmychadlo se zchladí a zabráníte možnému poškození ložisek.
Kontroly prováděné majitelem: Před jízdou na dlouhé vzdálenosti může majitel vozidla provést řadu kontrol a údržbu. Některé z těchto kontrol je nutné provádět denně, týdně nebo měsíčně. Tyto kontroly jsou uvedeny v části Údržba v Návodu k obsluze vozidla.
Ve vozidle je důležité používat správnou jakost a specifikaci motorového oleje; správné specifikace jsou uvedeny v Návodu k obsluze vozidla. Hladinu motorového oleje je nezbytné pravidelně kontrolovat a v případě potřeby olej doplnit.
V případě, že bude u Vašeho vozidla třeba odstranit závadu související s bezpečností, budete informováni akreditovaným zástupcem výrobce ve Vaší zemi podle příslušného postupu.
Chcete-li ověřit správnost záznamů, najdete všechny záznamy o servisních a svolávacích akcích provedených na vozidle v Servisní knížce.
Na základě následujících podmínek společnost MITSUBISHI MOTORS Europe B.V. (dále pouze "MME") zaručuje, že veškeré "DÍLY SE ZÁKLADNÍ ZÁRUKOU" nového vozidla vyrobeného společností MME nebo pro tuto společnost (dále pouze "nové vozidlo MME") budou bez závad na materiálu nebo zpracování za normálního používání a správně prováděné údržby.
Pro získání nároku na záruku (a provedení příslušných záručních servisních úkonů) je nezbytné:
Veškeré DÍLY SE ZÁKLADNÍ ZÁRUKOU, na které se vztahuje tato ZÁRUKA NA NOVÉ VOZIDLO, zdarma opraví nebo vymění každý autorizovaný servis Mitsubishi.
Autorizovaný servis vozů Mitsubishi bezplatně provede nezbytné opravy, za použití nových náhradních dílů, aby tak byla odstraněna vada krytá touto zárukou. Postup opravy určuje výhradně autorizovaný opravce v souladu s podmínkami stanovenými výrobcem vozidla.
DÍLY SE ZÁKLADNÍ ZÁRUKOU jsou všechny součásti nového vozidla MME. Výjimku tvoří DÍLY SE SPECIÁLNÍ ZÁRUKOU, DÍLY BEZ ZÁRUKY a další díly uvedené níže.
Záruční doba vozidla:
Na nové vozidlo MME se vztahuje 5letá záruční doba na jakost. Po dobu prvních 24 měsíců se na vozidlo vztahuje záruka bez ohledu na počet ujetých kilometrů; po dobu zbývajících 36 měsíců (25. až 60. měsíc) se na vozidlo vztahuje záruka s omezením do 100 000 km, podle toho, která okolnost nastane dříve, od počátečního data záruky uvedeném v registračních údajích v Servisní knížce k vozidlu, kdy je vozidlo poprvé předáno registrovanému majiteli.
Na následující součásti se vztahují speciální záruční podmínky a záruka je omezena na 3 roky. Prvních 24 měsíců je záruka bez ohledu na počet ujetých kilometrů, zbývajících 12 měsíců (25. až 36. měsíc) s omezením do 100 000 km:
Na vady akumulátoru pohonu je u vozidel od modelového roku 2016 poskytována záruka 8 let s omezením na 160 000 km.
Na kapacitu akumulátoru pohonu se vztahuje záruka na zachování určitých procent nebo více pro různé modely po dobu 8 let nebo 160 000 km podle toho, co od počátku záruční doby nastane dříve.
Model vozidla | Úroveň kapacity baterie pohonu |
---|---|
Outlander PHEV | 70% nebo více |
Eclipse Cross PHEV | 66% nebo více |
ASX PHEV | 77% nebo více |
ASX HEV / Colt HEV | 63% nebo více |
V případě neoprávněného zásahu či demontáže akumulátoru pohonu pozbývá záruka platnost.
V rámci záruky má kupující právo pouze na odstranění vady opravou vozidla, jiná práva ze záruky kupujícímu nevznikají (zejména právo na odstoupení od kupní smlouvy, výměnu vozidla, na náhradu škody a na jakékoliv náklady související s vadou vozidla). Tímto nejsou dotčeny práva ze zákonné odpovědnosti za vady.
Na nové vozidlo Mitsubishi L200 4WD prodané od 17.2.2021 prostřednictvím autorizované prodejní sítě Mitsubishi Motors v České a Slovenské republice se vztahuje prodloužená 7letá záruka na jakost. Prodloužená 7letá záruka je pojistným produktem společnosti AWP P&C Česká republika a vady materiálu nebo dílenského zpracování na vozidle kryje v obdobném rozsahu jako standardní záruka výrobce. Prodloužená záruka začíná platit uplynutím 5 let od začátku standardní záruky výrobce vozidla nebo najetím 100 000 km, podle toho, která z variant nastane dříve. Na vyjmenované díly se speciální zárukou záruka začíná platit uplynutím 3 let nebo najetím 100 000 km. Prodloužená 7letá záruka končí uplynutím 7 let od začátku standardní záruky výrobce vozidla nebo najetím 150 000 km, podle toho, která z variant nastane dříve.
Prodloužená 7letá záruka se řídí těmito všeobecnými pojistnými podmínkami.
Na POLOŽKY SE SPECIÁLNÍ ZÁRUKOU uvedené níže neposkytuje záruku společnost MME, ale příslušný výrobce:
Na následující díly se záruka společnosti MME nevztahuje (vyjma závad materiálu nebo zpracování):
Součásti opotřebované běžným provozem vozidla:
Kapaliny a maziva:
Další díly/části bez záruky - tato záruka se nevztahuje na následující případy:
Kontrola vozidla (před nebo po provedení servisního zásahu) nebo stažení poškozených nebo vyměněných dílů.
Na základě následujících podmínek společnost MME zaručuje, že bude-li do 12 let v závislosti na modelu od POČÁTEČNÍHO DATA ZÁRUKY bez ohledu na ujetou vzdálenost zjištěno, že některá kovová část obvodového dílu karoserie nového vozidla MME, která byla vyrobena společností nebo pro společnost MME a byla řádně udržována, je postižena pokročilou korozí (prorezavělá) z vnitřní strany karoserie způsobenou vadou na materiálu nebo provedení, bude takto poškozená část karoserie opravena nebo vyměněna bezplatně každým autorizovaným servisem MME.
V rámci záruky má kupující právo pouze na odstranění vady opravou vozidla, jiná práva ze záruky kupujícímu nevznikají (zejména právo na odstoupení od kupní smlouvy, výměnu vozidla, na náhradu škody a na jakékoliv náklady související s vadou vozidla). Tímto nejsou dotčena práva ze zákonné odpovědnosti za vady.
Poznámka: Na jiná poškození karoserie rzí nebo korozí kromě prorezavění a na poškození laku se vztahuje ZÁKLADNÍ ZÁRUKA.
12letá záruka na porušení ochrany proti prorezavění se nevztahuje na následující případy:
Plechové díly karoserie a spodní část vozidla musí být od data počátku záruky kontrolovány v souladu s plánem servisní údržby a v případě potřeby znovu ošetřeny na náklady majitele.
Po dokončení kontroly musí společnost, která kontrolu provedla, vyplnit do Servisní knížky k vozidlu záznam o kontrole karoserie a ověřit jej razítkem.
Všechny drobné opravy škod způsobených kameny nebo poškrábáním musí být opraveny na náklady majitele.
Pokud bylo vozidlo účastníkem dopravní nehody nebo pokud byly z neurčených důvodů některé části karoserie vyměněny nebo opraveny, musí být opravy provedeny podle pokynů výrobce uvedených v příslušných servisních příručkách.
V některých případech musí výrobce zorganizovat pro vozidla kampaň, která se týká součástí souvisejících z bezpečností. V takovém případě Vás autorizovaný distributor Mitsubishi ve Vaší zemi písemně vyzve, abyste se dostavili se svým vozem do autorizovaného servisu Mitsubishi, kde bude zdarma proveden nezbytný servisní zásah.
Po dokončení nezbytného servisního zásahu musí autorizovaný servis Mitsubishi řádně vyplnit a orazítkovat část Záznam o servisních a svolávací akci do Servisní knížky k vozidlu.
Náklady na náhodné poruchy, např. ztráta možnosti používání vozidla, prostoje, náklady na palivo, telefon, cestování, ubytování, ztráty či poškození osobního majetku při dopravě, obchodní ztráty nebo ušlý zisk nejsou společnosti MME kryty.
Originální díly Mitsubishi:
Na všechny "originální díly" Mitsubishi je poskytována záruka na jakost 24 měsíců bez omezení počtu ujetých kilometrů od data odevzdání zboží kupujícímu uvedeného na prodejním dokladu k předmětnému zboží.
Jako důkaz záruky na tyto díly bude při reklamaci jako doklad o koupi požadována nezbytná faktura za dodání a montáž. Uschovejte tyto dokumenty na bezpečném místě.
Originální příslušenství Mitsubishi:
Pro vozy od modelového roku 2020 a všechny vozy prodané od ledna 2020 dále bude platit pro jakékoliv originální příslušenství Mitsubishi zakoupené během prvních 3 měsíců od počátku záruční doby vozidla stejná záruční doba jako na samotné vozidlo: 5letá záruka – během prvních 24 měsíců bez omezení počtu ujetých kilometrů a během zbývajících 36 měsíců (25-60) s omezením do 100 000 km, podle toho, co nastane dříve. Záruční doba se počítá od počátku záruční doby vozidla.
Pro vozy před modelovým rokem 2020 prodané před lednem 2020 platí pro jakékoliv originální příslušenství Mitsubishi zakoupené před předáním nového vozidla 5letá záruka. Během prvních 24 měsíců bez omezení počtu ujetých kilometrů a během zbývajících 36 měsíců (25-60) s omezením do 100 000 km, podle toho, co nastane dříve. S výjimkami pro: (a) Audio a navigační systémy neinstalované ve výrobě (OES) pro všechny modely a (b) Hardtopy a fullboxy pro model L200. Pro tyto výjimky platí záruka 3 roky, prvních 24 měsíců bez omezení počtu ujetých kilometrů a během zbývajících 12 měsíců (25-36) s omezením do 100 000 km, podle toho, co nastane dříve.
Originální příslušenství prodané kdykoliv později má záruku 24 měsíců bez omezení počtu ujetých kilometrů (pokud není stanoveno jinak).
Jako důkaz záruky na toto příslušenství bude jako doklad o koupi požadována nezbytná faktura za dodání a montáž. Uchovejte tyto doklady na bezpečném místě.
Originální náhradní díly Mitsubishi:
Na všechny "originální náhradní díly" Mitsubishi je poskytována záruka na jakost 24 měsíců bez omezení počtu ujetých kilometrů od data odevzdání zboží kupujícímu uvedeného na prodejním dokladu k předmětnému zboží.
Jako důkaz záruky na tyto náhradní díly Mitsubishi bude při reklamaci jako doklad o koupi požadována nezbytná faktura za dodání a montáž. Uschovejte tyto dokumenty na bezpečném místě.
Záruky na originální díly Mitsubishi, originální příslušenství Mitsubishi a náhradní díly Mitsubishi se vztahují pouze na závady vzniklé při výrobě konkrétní součásti nebo jiných částí, které mohou být touto závadou poškozeny.
Záruka se nevztahuje na nesprávnou montáž nebo na poškození během montáže, stejně jako na součástky opotřebované běžným provozem vozidla.
Pro "originální díly a příslušenství Mitsubishi" a "originální náhradní díly Mitsubishi" platí tytéž výjimky, které jsou popsány v části Díly bez záruky.
ZÁRUKA NA NOVÉ VOZIDLO a dále záruky na originální díly, příslušenství a náhradní díly Mitsubishi jsou platné v následujících zemích: Andora, Belgie, Bělorusko*, Bosna-Hercegovina, Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Gibraltar, Chorvatsko, Island, Irská republika, Izrael, Itálie, Kypr, Lotyšsko, Lichtenštejnsko, Litva, Lucembursko, Maďarsko, Makedonie, Malta, Monako, Černá Hora, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Řecko, Rumunsko, Rusko* San Marino, Srbsko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Spojené království UK, Švédsko, Švýcarsko, Turecko, Ukrajina* a Vatikán.
* Pro tyto země je Záruka na nové vozidlo platná pouze v dané zemi, avšak nárok na záruční opravy mají zákazníci z těchto zemí i při cestování na území výše uvedených zemí.
V případě trvalého přesídlení do Běloruska, Ruska nebo Ukrajiny (vozidlo již není dále registrované v zemi původu), z jedné z ostatních zemí, jak je uvedeno výše v územní působnosti, ZÁRUKA NA NOVÉ VOZIDLO již není platná.
Žádné ustanovení této záruky neomezuje zákonná práva spotřebitele.
Poskytovatel záruky:
MITSUBISHI MOTORS Europe B.V.
Mitsubishi Avenue 21
6121 SH Born
The Netherlands
Pokud Vaše vozidlo vyžaduje záruční opravu, obraťte se na místní autorizovaný servis Mitsubishi, kde Vám poradí a domluví termín opravy. Jakýkoli spor by měl být nejprve předložen Vašemu autorizovanému národnímu distributorovi Mitsubishi MME a teprve poté postoupen poskytovateli záruky.
Při cestování vozem do některé ze zemí uvedených v části Územní platnost máte nárok na záruční opravy v každém autorizovaném servisu Mitsubishi.
Aby bylo možné této záruky využít, musí být ve vozidle k dispozici Servisní knížka pro evropské země. Pro uspokojení Vašich požadavků bude autorizovaný servis Mitsubishi požadovat podrobnosti uvedené v části s registrací.
Bez servisní knížky budete muset opravu uhradit. Pro získání kompenzace si musíte uschovat příslušnou fakturu a požádat autorizovaný servis Mitsubishi v místě Vašeho bydliště, aby za Vás o kompenzaci požádal.
Je třeba upozornit, že pokud v zemi, do které cestujete, není prodávána celá modelová řada vozidel Mitsubishi, nemusí být náhradní díly pro konkrétní model Vašeho vozidla ihned k dispozici.
Informace o nové asistenční službě Mitsubishi Motors Assistance Package (MAP) pro nouzovou pomoc na silnici jsou uvedeny v samostatné části Asistenční služba MAP, která obsahuje podrobnosti celého programu pro cestování ve Vaší zemi nebo v zahraničí.
Pokud jste druhý nebo další majitel, registrujte se na stránkách www.mitsubishi-motors.cz/zmena-majitele nebo využijte uvedený QR kód.
Změna majitele:
V případě sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, týkajícího se prodávaného vozu, má spotřebitel právo na mimosoudní řešení tohoto spotřebitelského sporu z kupní smlouvy na vůz ve smyslu ust. § 20d a násl. zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a v této souvislosti má spotřebitel právo obrátit se na Českou obchodní inspekci, internetová adresa www.coi.cz, a to v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele.
Pomocí tohoto odkazu si můžete stáhnout kompletní znění záručních podmínek ve formátu PDF.