Tři diamanty na kapotě nepředstavují jen šperk na čtyřech kolech, ale ztělesňují zvláště spolehlivost, kvalitu a symbol jednoho z největších japonských koncernů. Momentální nabídka společnosti je komplexní přehlídkou toho, co si dnes trh žádá. Od automobilu v třídě malých vozidel po praktického pomocníka, od zábavné hračky po nebezpečnou zbraň, od „terénního krále“ po rodinný van.
Dějiny „impéria“ Mitsubishi se pyšní nejen produkcí legendárních vozů, ale i výrobou lodí či letadel. Výrobní závody různých odvětví Mitsubishi se nacházejí ve více než 30 zemích světa, přičemž zahrnují i taková odvětví, jako je např. zpracování plynu, ropy, výroba olejů, zpracování oceli, bankovnictví či jemná technika.
1870 – Mladý japonský podnikatel Yataro Iwasaki z ostrova Šikoku vybudoval malou námořní společnost. Jeho rodina měla v erbu tři staré diamanty. Feudální lordstvo Iwasakiho rodiny mělo zase v erbu tři dubové listy.
Kombinací obou erbů vzniklo logo nové společnosti nazvané Tsukumo shokai.
Po úpravě loga v roce 1875 dostala společnost nový název na základe podoby loga. Tři ostří z názvu dala novému jménu první část: Mitsu, což v japonštině znamená tři. Druhou část názvu dal kosočtvercový tvar tří částí loga. Kosočtverec se japonsky řekne hishi. Pokud sloučíme oba znaky do jednoho slova, „hishi“ se změní na „bishi“, a tak tímto spojením vzniklo Mitsu-bishi a zrodila sa společnost se třemi diamanty – Mitsubishi Mail Steamship Company, základ dnešních sdružených společností Mitsubishi. V roce 1914 bylo logo změněno do jeho finální podoby.
1917 – Společnost Mitsubishi představila Model A, první sériově vyráběný japonský vůz.
Byl sedmimístný a pod kapotou měl motor s 35 koňmi.
1928 – Byla založena Mitsubishi Aircraft Co. Ltd. Vyráběla Mitsubishi MC-1.
1932 – Mitsubishi uvedlo první autobus, FUSO B46.
1934 – V tomto roce následoval PX33 s pohonem všech 4 kol. Pod kapotou měl dieselový motor s objemem 4 300 ccm a výkonem 70 koní. Z tohoto luxusního modelu vznikl o tři roky později japonský „džíp“, vojenské terénní auto s velmi dobrými jízdními vlastnostmi.
1946 – Společnost Mitsubishi spustila výrobu velmi populárních tříkolových motorek, které byly toho času nejprodávanějším samochodem v Japonsku.
1960 – V Japonsku byl představen model Mitsubishi 500, první poválečný automobil s logem tří diamantů na kapotě.
1962 – První Colt, automobil třídy malých vozidel, jehož nejnovější, mimořádně prostorná verze spatřila světlo světa v roce 2004.
1973 – Na svět přichází první generace modelu Lancer. V Japonsku úspěšný sedan střední třídy začal svou cestu do USA a Evropy s cílem dostat se na trhy jako značka vysoké spolehlivosti a kvality pro širokou spotřebitelskou obec.
Mitsubishi vyrobilo své první vozidlo s pohonem všech čtyř kol už v roce 1934. V roce 1980 představilo Mitsubishi Forte 4WD, přímého předchůdce o dva roky předtím do provozu uvedeného modelu Pajero. Hned v nejbližší Rallye Dakar v r. 1983 si Pajero odnáší tituly za vítězství ve své kategorii. Pajero se stává výrazně imageovým prvkem společnosti Mitsubishi, prakticky každé významné závody terénních vozů obsazuje i tovární tým Mitsubishi – a většinou velmi úspěšně.
První generace kultovních závodních aut Mitsubishi Lancer Evolution přišla na svět v roku 1992 a měla pod kapotou dvoulitrový motor, pohon všech kol a výkon 247 koní. Proti standardnímu modelu Lancer bylo Evo nižší, s tvrdším podvozkem a mohutným zadním spoilerem. Další verze přinesly mnoho vylepšení a zvýšení výkonu. Mezi perličky historie tohoto modelu patří i fakt, že Evo IV (1996–1997) zažilo zajímavý rekord – šest tisíc vyrobených vozů se prodalo za tři dny! Mitsubishi nepřetržitě pracuje na vývoji svých závodních automobilů, přičemž jednotlivá vylepšení na sebe nenechávají dlouho čekat. Mitsubishi Lancer Evolution je sbírkou špičkových součástí, jako jsou např. kotoučové brzdy Brembo, volanty Momo, sportovní sedadla Recaro či hliníkové disky kol Enkei.